Paluu blogimaailmaan

Päinvastaisista pyrkimyksistä huolimatta blogin pitäminen hyytyi kevääseen 2007.

Tyypillistä sanovat monet, poliittinen pyrkyri jaksaa pitää blogia vain kampanjan ajan ja palaa kuvioihin kun seuraavat vaalit häämöttävät.

Noloa, mutta näin on käynyt, tosin välissä on ollut parit muutkin vaalit, kunnallisvaalit 2008 ja Loviisan kuntaliitoksen jäkeiset uudet kunnallisvaalit 2009.

En kuitenkaan viitsi yrittää häivyttää tätä tosiseikkaa aloittamalla uutta blogia tai deletoimalla vanhoja tekstejä.

Minne sitten katosin ja mitä on tässä välissä tapahtunut?

Katosin lähinnä perhe-elämään: kaksi tytärtäni ovat syntyneet 2007 ja 2009. Vanhemmuuden vaikutus prioriteetteihini on ollut merkittävä. Vaikka keväällä 2007 olin pettynyt, että minua ei valittu eduskuntaan eikä toiselle kaudelle puolueen varapuheenjohtajana, olin jo seuraavana talvena tästä kaikesta tosi tyytyväinen. Vapaaehtoistyötä politiikassa voi tehdä juuri niin paljon kun jaksaa, mutta on ollut vapauttavaa tajuta, että sitä voi tehdä myös juuri sen verran kuin haluaa, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Paikallispolitiikassa olen kyllä ollut aktiivinen ja uuden Loviisan Kaupunginhallituksessa päässyt osallistumaan päätöksentekoon uudella foorumilla. Joitain menestyksiäkin on tullut, kuten toki myös tappioita.

Olin viime keväänä varsin vastahakoinen kun minua pyydettiin eduskuntavaaliehdokkaaksi ja oikeastaan vasta nyt olen alkanut hieman innostua asiasta.  Ehkä minulla kuitenkin on aivan oma näkökulma, jonka voin tuoda keskusteluihin ja Uudenmaan vihreiden ehdokaslistalle.

Keskeiset teemani ovat edelleen luonnon ja ihmisten aidon hyvinvoinnin asettaminen kulutuskulttuurin ja talouskasvun edelle, ruokapolitiikka, monimuotoisuuden vaaliminen luonnossa, avoimuus ja suvaitsevaisuus yhteiskunnassa ja globaali oikeudenmukaisuus.

Kannatan kukoistavia paikallistalouksia, raiteita ja tuulimyllyjä, aktiivista kansalaisyhteiskuntaa. Tykkään homoista, romaneista ja ravinteita kierrättävistä maatiloista.

Pahoittelen poissaoloa ja toivon hyviä keskusteluja.

Jätä kommentti

Kategoria(t): Yleinen

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s